Lepsze wykorzystanie narzędzi cyfrowych w życiu codziennym
W dniu 27.05.2021 dzięki współpracy z Centrum osób niepełnosprawnych w Łodzi odbyło się szkolenie z "Lepszego wykorzystania technik cyfrowych w życiu codziennym" dla 2 uczestników. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 8.00. Na początku uczestnikom zostały przedstawione założenia projektu Latarnicy 2020 oraz jego poprzednich edycji, wytłumaczone zostało także do jakich odbiorców i dlaczego jest on skierowany. Następnie beneficjenci zapoznali się z korzyściami jakie płyną z Internetu oraz wykorzystania jego np. w życiu codziennym. Po wstępnym zapoznaniu zostało przeprowadzone mapowanie ich potrzeb. Te potrzeby odnosiły się głównie do lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych w codziennych obowiązkach i przyjemnościach związanych z relaksem. Gdy potrzeby uczestników zostały już poznane, nadszedł czas na test początkowy. Po jego zakończeniu beneficjenci dowiedzieli się z pierwszego modułu szkoleniowego jak skutecznie korzystać z przeglądarek internetowych w celu odnajdywania ciekawych informacji wykorzystywanych następnie w życiu codziennym. Poznali także co można uzyskać dzięki funkcji E-obywatel, oraz jak ona jest pomocna przy załatwianiu wielu spraw urzędowych. Po zapoznaniu się z programem uczestnicy w praktyce wykorzystali funkcje wyżej wspomnianej aplikacji. W kolejnej części odbiorcy projektu dowiedzieli się jak skutecznie bronić swój komputer przed atakami hakerów. Czego lepiej nie robić i no co uważać w przypadku mailów i innych aplikacji. Po trzech godzinach zegarowych wszystkie elementy z pierwszego modułu szkoleniowego zostały przez uczestników w stu procentach opanowane. Dlatego w dalszej części szkolenia przeszliśmy do tematyki z drugiego modułu szkolenia. W tej części warsztatu beneficjenci dowiedzieli się co to jest E-recepta oraz jak z niej skorzystać. Poznali także praktyczne zastosowanie komunikatorów internetowych w łączeniu się z bliskimi. Przećwiczyli korzystanie z programu Jitis Meet, gdzie sami wcielali się w role słuchaczy i prowadzących spotkanie na tej platformie. Następnie wszystkim odbiorcom projektu zostały przedstawione zasady korzystania z bankowości internetowej, czyli jak bezpiecznie robić przelewy poprzez Internet. Po za poznaniu ich z bankowością internetową, przyszedł czas na przedstawienie zasad korzystania z mediów społecznościowych. W tej części warsztatu beneficjenci poznali jak dbać o swój wizerunek w tych mediach, jakie są niebezpieczeństwa i korzyści z publikacji np. zdjęć własnych i swoich bliskich na tego typu portalach. Pod koniec warsztatu został przeprowadzony test końcowy, który wskazał na rozwój wiedzy wśród wszystkich osób biorących udział w szkoleniu . Cały warsztat zakończył się o godzinie 14.00