eUsługi oraz mój wizerunek w sieci
Grupa młodych ludzi, którzy na co dzień pracują z komputerem zadeklarowali chęć poszerzenia swojej wiedzy. Na początku wypełnili deklarację uczestnictwa oraz pre test. Następnie ustaliliśmy zakres wiedzy jaką uczestnicy chcieliby omówić. Obawiałam się ich wymagań, biorąc pod uwagę fakt, że na co dzień obcują z komputerem. Okazało się jednak, że nie taki diabeł straszny. Ustaliliśmy, że omówimy profil zaufany (część uczestników nie miała jeszcze swojego konta na profilu zaufanym), dodatkowo popracujemy w programach takich jak canva, Pizap, cooltext - generator napisów, inne oprogramowania i aplikacje związane z grafikami i filmami. Zanim przeszliśmy do realizacji tematów szkoleń, podyskutowaliśmy o bezpieczeństwie w sieci, doświadczeniach z tym związanych oraz o generowaniu haseł do różnych stron. Każdy uczestnik wypowiedział się na temat swoich doświadczeń. Dodatkowo odwiedziliśmy stronę, na której uczestnicy wpisywali swoje hasła i sprawdzali, ile czasu system potrzebuje, żeby je złamać. Byli zszokowani wynikami, chociaż znalazła się wśród uczestników jedna osoba, której hasło było naprawdę silne. Następnie przeszliśmy do omówienia zalet profilu zaufanego oraz do zasad jego tworzenia. Uczestnicy, którzy są posiadaczami swojego konta zachwalali jego użyteczność. Pozostali uczestnicy założyli swoje konta za pomocą weryfikacji przez bank. Następnie przeszliśmy do omówienia zalet posiadania podpisu elektronicznego. W tym przypadku również znalazły się osoby, które go posiadały. Ci, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z podpisem kwalifikowanym zdecydowali sie go uzyskać. Następnie przeszliśmy do przeglądania możliwości jaki daje nam profil zaufany wraz z podpisem elektronicznym. Każdy z uczestników stwierdził, że zachęci do posiadania tych "dóbr" swoich najbliższych. Nasze spotkanie obfitowało również w wiele wypowiedzi dotyczących niemiłych wspomnień związanych z załatwianiem niektórych spraw osobiście. Uczestnicy wskazali na jeden plus tych dziwnych czasów jakich dożyliśmy - mianowicie więcej spraw można załatwić zdalnie, co kiedyś było niemożliwością. Dziś zdalna obsługa klienta nabrała innej jakości i innych możliwości. Ma to wiele pozytywnych aspektów. Jednym z nich jest fakt, że osoby które dotąd nie chciały pracować z komputerem musza się tego zwyczajnie nauczyć.