Relacja z zajęć

opublikowano, 26 kwietnia 2021

eUsługi oraz mój wizerunek w sieci

Data i miejsce

05 MARCA 2021

  MIEJSCE: KAKOLEWO K OPALENICY

Latarnik
MARTA WASILEWSKA

Grupa młodych ludzi, którzy na codzień pracują z komputerem zadeklarowali chęć poszerzenia swojej wiedzy. Na początku wypełnili deklarację uczestnictwa oraz pre test. Następnie ustalilismy zakres wiedzy jaką uczestnicy chcieliby omówić. Obawiałam się ich wymagań, biorąc pod uwagę fakt, że na codzień obcują z komputerem. Okazało się jednak, że nie taki diabeł straszny. Ustaliliśmy, że omówimy profil zaufany (część uczestników nie miała jeszcze swojego konta na pprofilu zaufanym), dodtkowo popracujemy w programach takich jak canva, Pizap, cooltext - generator napisów, inne oprogramowania i aplikacje związane z grafikami i filmami. Zanim przeszliśmy do reailzacji tematów szkoleń, podyskutowaliśmy o bezpieczeństwie w sieci, doświadczeniach z tym związanych oraz o generowaniu haseł do różnych stron. Każdy uczestnik wypowiedział się na temat swoich doświadczeń. Dodatkowo odwiedziliśmy stronę, na której uczestnicy wpisywali swoje hasła i sprawdzali, ile czasu system potrzebuje, żeby je złamać. Byli zszokowani wynikami, chociaż znalazła się wśród uczestnków jedna osoba, której hasło było naprawdę silne. Następnie przeszliśmy do omówienia zalet profilu zaufanego oraz do zasad jego tworzenia. Uczestnicy, którzy są posiadaczami swojego konta zachwalali jego uzyteczność. Pozostali uczestnicy założyli swoje konta za pomocą weryfikacji przez bank. Nastepnie przeszliśmy do omówienia zalet posiadania podpisu elektronicznego. W tym przypdaku również znalazły się osoby, które go posiadały. Ci, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z podpisem kwalifikowanym zdecydowali sie go uzyskać. Następnie przeszliśmy do przeglądania możliwości jaki daje nam profil zaufany wraz z podpisem elektronicznym. Każdy z uczestników stwierdził, że zachęci do posiadania tych "dóbr" swoich najbliższych. Nasze spotkanie obfitowało również w wiele wypowiedzi dotyczących niemiłych wspomnień związanych z załatwianiem niketórych spraw osobiście. Uczestnicy wskazali na jeden plus tych dziwnych czasów jakich dożyliśmy - mianowicie więcej spraw można załatwic zdalnie, co kiedyś było niemożliwością. Dziś zdalna obsługa klienta nabrała innej jakości i innych możliwości. Ma to wiele pozytywnych aspektów. Jedny z nich jest fakt, że osoby które dotąd nie chciały pracować z komputeremm musza się tego zwyczajnie nauczyć. 

Zanim klikniesz „Przejdź do strony” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie Polityki Prywatności.

Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych.

Klikając „Przejdź do strony” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się z naszym regulaminem Polityki Prywatności.

Polityka Prywatności