Lepsze wykorzystanie narzędzi cyfrowych w życiu codziennym
W dniu 27.02.2021 dzięki współpracy z Centrum osób niepełnosprawnych w Łodzi odbyło się szkolenie z "Lepszego
wykorzystania technik cyfrowych w życiu codziennym" dla 4 uczestników. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie
11.00. Na początku uczestnikom zostały przedstawione założenia projektu funkcje wyżej wspomnianej aplikacji. W
kolejnej części odbiorcy projektu dowiedzieli się jak skutecznie bronić swój komputer przed atakami hakerów. Czego
lepiej nie robić i no co uważać w przypadku mailów i innych aplikacji. Po trzech godzinach zegarowych wszystkie
elementy z pierwszego Latarnicy 2020 oraz jego poprzednich edycji, wytłumaczone zostało także do jakich odbiorców i
dlaczego jest on skierowany. Następnie beneficjenci zapoznali się z korzyściami jakie płyną z Internetu oraz
wykorzystania jego np. w życiu codziennym. Po wstępnym zapoznaniu zostało przeprowadzone mapowanie ich potrzeb.
Te potrzeby odnosiły się głównie do lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych w codziennych obowiązkach i
przyjemnościach związanych z relaksem. Gdy potrzeby uczestników zostały już poznane, nadszedł czas na test
początkowy. Po jego zakończeniu beneficjenci dowiedzieli się z pierwszego modułu szkoleniowego jak skutecznie
korzystać z przeglądarek internetowych w celu odnajdywania ciekawych informacji wykorzystywanych następnie w
życiu codziennym. Poznali także co można uzyskać dzięki funkcji E-obywatel, oraz jak ona jest pomocna przy załatwianiu
wielu spraw urzędowych. Po zapoznaniu się z programem uczestnicy w praktyce wykorzystali modułu szkoleniowego
zostały przez uczestników w stu procentach opanowane. Dlatego w dalszej części szkolenia przeszliśmy do tematyki z
drugiego modułu szkolenia. W tej części warsztatu beneficjenci dowiedzieli się co to jest E-recepta oraz jak z niej
skorzystać. Poznali także praktyczne zastosowanie komunikatorów internetowych w łączeniu się z bliskimi. Przećwiczyli
korzystanie z programu Jitis Meet, gdzie sami wcielali się w role słuchaczy i prowadzących spotkanie na tej platformie.
Następnie wszystkim odbiorcom projektu zostały przedstawione zasady korzystania z bankowości internetowej, czyli jak
bezpiecznie robić przelewy poprzez Internet. Po za poznaniu ich z bankowością internetową, przyszedł czas na
przedstawienie zasad korzystania z mediów społecznościowych. W tej części warsztatu beneficjenci poznali jak dbać o
swój wizerunek w tych mediach, jakie są niebezpieczeństwa i korzyści z publikacji np. zdjęć własnych i swoich bliskich na
tego typu portalach. Pod koniec warsztatu został przeprowadzony test końcowy, który wskazał na rozwój wiedzy wśród
wszystkich osób biorących udział w szkoleniu . Cały warsztat zakończył się o godzinie 17.00