szkolenie online: Facebook i Instagram + angażujący content
Szkolenie dla grupy 2 osób z województwa podkarpackiego i mazowieckiego (oraz 13 z woj.małopolskiego i 1 z woj. dolnośląskiego - rozliczone w ramach osobnych projektów). Osoby rekrutowane były poprzez formularz Google. Szkolenie promowane było w social mediach. Wszystkie szkolenia w ramach cyklu odbyły się na platformie ClickMeeting. Spotkanie rozpoczęliśmy od mapy potrzeb uczestników. Uczestnicy o zaawansowanych kompetencjach cyfrowych wzięli udział w szkoleniu z mediów społecznościowych: Facebook i Instagram + moduł o tworzeniu angażującego contentu na strony www. Umiejętności te okazują się dla nich niezbędne, jeżeli chodzi o bezkosztowe działania promocyjne w ich organizacjach, szczególnie w instytucjach kultury i NGO. Ustaliliśmy 3 terminy spotkań: 22, 24 i 26 lutego po 2 godziny, co dało łącznie 6 godzin szkolenia. Na pierwszym spotkaniu wzięliśmy pod lupę Facebooka. Uczestnicy dowiedzieli się jak prowadzić angażującą komunikację z odbiorcami: co pisać, kiedy publikować; jak radzić sobie z "hejterami", czyli co nieco o moderacja profili; z jakich narzędzi korzystać, by ułatwić sobie pracę; jakie dodatkowe funkcjonalności posiada Facebook; jak prowadzić podstawowe działania reklamowe. Tematem drugiego spotkania z grupą był Instagram. Uczestnicy dowiedzieli się ak tworzyć angażujące treści dopasowane do odbiorców Instagrama; jak kreować atrakcyjne wizualnie stories (poznacie także narzędzia do ich tworzenia); jak poprawnie korzystać z hasztagów; jak uzupełnić bio, by było chwytliwe; jak założyć profil firmowy i czym różni się od prywatnego. Tematem ostatniego spotkania był content www. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie narzędzia content marketingowe sprawdzą się w ich organizacjach i firmach ; jak tworzyć infografiki i inne materiały wizualne; jak pisać angażujące treści; jak prowadzić bloga branżowego; jak budować treści w mediach społecznościowych: wpisy, relacje itd. Poruszyliśmy także temat e-usług, w tym temat e-urzędu. Na koniec podsumowaliśmy zdobytą wiedzę i uczestnicy uzupełnili post-test.