Lepsze wykorzystanie narzędzi cyfrowych w życiu codziennym
W dniu 12.12.2020 odbyło się szkolenie z "Lepszego wykorzystania technik cyfrowych w życiu codziennym" dla dwóch Pań i jednego Pana powyżej 44 roku życia w miejscowości Brzeziny. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 11.00. Na początku wszystkim zostały przedstawione założenia projektu Latarnicy 2020 oraz jego poprzednich edycji, wytłumaczone zostało także do jakich odbiorców i dlaczego jest on skierowany. Następnie uczestnicy zapoznali się z korzyściami jakie płyną z Internetu oraz wykorzystania jego np. w życiu codziennym. Po wstępnym zapoznaniu zostało przeprowadzone mapowanie ich potrzeb. Te potrzeby odnosiły się głównie do lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych w codziennych obowiązkach i przyjemnościach związanych z relaksem. Gdy potrzeby uczestników zostały już poznane, nadszedł czas na test początkowy. Po jego zakończeniu Panie i Pan dowiedzieli się z pierwszego modułu szkoleniowego jak skutecznie korzystać z przeglądarek internetowych w celu odnajdywania ciekawych informacji wykorzystywanych następnie w życiu codziennym. Przedstawione zostało także co można uzyskać dzięki funkcji E-obywatel, oraz jak ona jest pomocna przy załatwianiu wielu spraw urzędowych. Po zapoznaniu się z programem uczestnicy w praktyce wykorzystali funkcje wyżej wspomnianej aplikacji. W kolejnej części odbiorcy szkolenia dowiedzieli się jak skutecznie bronić swój komputer przed atakami hakerów. Czego lepiej nie robić i na co uważać w przypadku mailów i innych aplikacji. Po trzech godzinach zegarowych wszystkie elementy z pierwszego modułu szkoleniowego zostały przez Panie i Pana w stu procentach opanowane. Dlatego w dalszej części szkolenia przeszliśmy do tematyki z drugiego modułu szkolenia. W tej części warsztatu wszyscy dowiedzieli się co to jest E-recepta oraz jak z niej skorzystać. Przedstawione zostało także praktyczne zastosowanie komunikatorów internetowych w łączeniu się z bliskimi. Wszyscy uczestnicy przećwiczyli praktyczne korzystanie z programu Jitis Meet, gdzie sami wcielali się w role słuchaczy i prowadzących spotkanie na tej platformie. Następnie Paniom i Panu zostały przedstawione zasady korzystania z bankowości internetowej, czyli jak bezpiecznie robić przelewy poprzez Internet. Po za poznaniu ich z bankowością internetową, przyszedł czas na przedstawienie zasad korzystania z mediów społecznościowych. W tej części warsztatu beneficjenci dowiedzieli się jak dbać o swój wizerunek w tych mediach, jakie są niebezpieczeństwa i korzyści z publikacji np. zdjęć własnych i swoich bliskich na tego typu portalach. Pod koniec warsztatu został przeprowadzony test końcowy, który wskazał na rozwój wiedzy wśród uczestników z tematyki związanej ze szkoleniem. Cały warsztat zakończył się o godzinie 17.00