Szkolenia w małych grupach
Z uwagi na wprowadzone obostrzenia dotyczące ilości obcych sobie osób mogących przebywać w jednym pomieszczeniu, w Pleszewie przeprowadziliśmy szkolenia w dniach 26 - 30 listopada mimo tych trudnych warunków. Wybraliśmy formę mieszaną: stacjonarną (biblioteka publiczna) i zdalną (telefon, whatsapp), w małych grupach lub za pośrednictwem konsultacji "jeden na jednego".
W ciągu czterodniowego cyklu omówiliśmy dostęp do publicznych usług elektronicznych. Uczestnicy zapoznali się z platformą ePUAP, platformą ZUS, stroną OSOZ. ktomalek.pl. Założyli także profile zaufane i zainstalowali w telefonach aplikację mObywatel. Dzięki współpracy z urzędem miejskim szybko otzrymali możliwosć potwierdzenia swoich profili zaufanych. Omówiliśmy również płatności BLIK oraz wypłaty z bankomatów z użyciem BLIKa. Interesujące okazało się wprowadzenie w świat aplikacji bankowych oraz protokołu NFC umożliwiajacego płatnosci telefonem.
W drugim module przedstawione zostały wybrane usługi Google: YouTube, Maps, Earth, Keep, Kalendarz, Zdjęcia itp. Przeprowadziliśmy synchronizację kont. Zresetowaliśmy hasła do gmaili używanych w telefonach, bowiem zdecydowana większosć seniorów nie znała tych haseł (konta zostały w przeszłości załozone przez dzieci, wnuki, a hasła nie podane właścicielom telefonów lub zapomniane)